Termékek Menü
0
+36309753755
Társasjátékok Katamino Pocket Katt rá a felnagyításhoz
Ajánlott korosztály 3 éves kortól
Játékidő Rövid (10-30 perc)
Játékosok száma Családi (2-5 fő)

Katamino Pocket

Ár:
5.390 Ft (4.244 Ft + ÁFA)
Cikkszám: 58103
Gyártó: Gigamic
Szerezhető hűségpontok: 54
Elérhetőség: Rendelhető
Várható szállítás: 2017. június 30.
Átlagos értékelés:

Információk Játékfarm szállítási információk

A közkedvelt Katamino játék új, hordozható, műanyagból készült változata, mellyel akár útközben is tornáztathatjuk agyunkat, vagy versenyre kelhetünk egy játékostársunk ellen, hogy ugyanazt a logikai feladványt melyikünk tudja hamarabb megoldani. Legyél Te a Katamino Pocket nyertese!

Kicker 3-as(termék oldal)

Leírás

Információk Játékfarm szállítási információk

 A JÁTÉK ELEMEI
12 pentaminó*, 5 kis piros kocka, 2 kis barna hasáb, 1 kis barna kocka, 1 játéktábla, 1 határoló hasáb a játéktér szélének kijelöléséhez, 1 eredeti szabálykönyv, benne: 6 táblázat a SLAM-ekhez, 2 és 3 dimenziós minták, 1 négyzetrácsos tábla a kétszemélyes játékhoz.

A JÁTÉKBAN HASZNÁLATOS ELNEVEZÉSEK
*Pentaminó: Hasonlít a dominóhoz, csak nem két, hanem öt összefüggő négyzetből áll, amelyek sokféle formát felvehetnek, de mindig 5 kockányi területet foglalnak el. A játékban 12 különböző formájú pentaminó található.
PENTA: Pentaminókból álló, teljesen kitöltött téglalap-alakzat, amelynek mérete a játéktáblán a határoló hasáb mozgatásával változtatható.
Nagyon fontos! A pentaminók tetszőleges irányban forgathatók és letehetők. Kivétel az 1-es pentaminó, amelyet vízszintesen kell lerakni.

JÁTÉKSZABÁLY AZ EGYSZEMÉLYES JÁTÉKHOZ

A. NAGYON EGYSZERŰ JÁTÉK Nagyon kicsiknek (3 éves kortól)
A 12 pentaminó és a kisebb elemek segítségével próbáld teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán. A terület nagyságát a határoló hasáb mozgatásával változtathatjuk.
Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 9-es és 10-es mezők közé.
2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz.
3) A hiányzó kockákat töltsd ki a kisebb elemekkel.

B. EGYSZERŰ JÁTÉK Kicsiknek (4 éves kortól)
Döntsd el, hogy a 12 pentaminó mellé az 5 kis piros kockát vagy a 3 kis barna elemet akarod-e használni, és próbáld meg teljesen kitölteni a határoló hasábig tartó területet a játéktáblán.
Például:1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 10-es és 11-es mezők közé.
2) Tegyél a területre annyi pentaminót, amennyit csak bírsz.
3) A hiányzó kockákat töltsd ki a választásod szerint barna vagy piros kis elemekkel.

C. KÖZEPESEN NEHÉZ JÁTÉK Kicsit nagyobbaknak (5 éves kortól)
Csak a 12 pentaminót használhatod, a kisebb elemeket nem. Próbálj kirakni annyi 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 és 12 egységnyi szélességű PENTÁT, amennyit csak tudsz.
Például: 1) A határoló hasábot tedd függőlegesen (állítva) a 4-es és 5-ös mezők közé. Válassz 4 pentaminót,
amellyel teljesen ki tudod tölteni a területet. Próbáld meg a területet minél többféle különböző pentaminónégyessel kitölteni.
2) Ha végeztél, tedd a határoló hasábot eggyel kijjebb, az 5-ös és 6-os mezők közé, rakj ki 5-ös PENTÁKAT, és így tovább.
Minél nagyobb a PENTA, annál nehezebb lesz kirakni.

D. NAGYON NEHÉZ JÁTÉK Nagyobbaknak (6 éves kortól)
Teljesítsd a „KIS SLAM”-et: rakd ki a szabálykönyv 4. oldalon található táblázatban szereplő 42 PENTÁT.
Tedd a határoló hasábot a táblára függőlegesen (állítva) a 3-as és 4-es számok közé, így kijelölve egy 3x5-ös méretű területet az első PENTA kirakásához. A táblázatban látható, hogy a kirakáshoz melyik 3 pentaminó szükséges. Az „A” sor 3-as oszlopával kezdve ezek a következők: 2, 3, 10.
Már nincs más dolgod, mint kirakni a 3-as PENTÁT az adott pentaminókból. Ha sikerült, helyezd a határoló hasábot egy oszloppal arrébb (a 4-es és a 5-ös számok közé), így már egy 4x5-ös méretű, 4-es PENTÁT kell kiraknod. Az eddigi pentaminóid (a 2-es, 3-as és 10-es) mellé vedd magadhoz még a táblázat „A” sora és 4-es oszlopa által mutatott számú pentaminót (ez a 6-os lesz).
Látni fogod, hogy mindig teljesen újra kell kezdened a kirakást nem lehet egyszerűen csak kibővíteni az előzőleg felépített pentát.
Ha ezzel is kész vagy, ismét lépj jobbra a táblázat „A” sorában. Egyesével növeld a PENTA méretét, és rakd ki mindegyiket, egészen a 8-asig. Ha végeztél az „A” sorral, azaz kiraktad a teljes „A” szettet, vár még rád további 6 szett (a „B”-től „G” sorig).
Ha végigmentél a táblázaton, és mind a 42 PENTÁT sikerült kiraknod, teljesítetted a KIS SLAM-et, gratulálunk!

E. SZUPERNEHÉZ JÁTÉK Még nagyobbaknak (8 éves kortól)
Teljesítsd a SLAM-et: az előző pontban leírt módszerrel rakd ki az 56. oldalon található táblázat 118 PENTÁJÁT.

F. HIPERSZUPER-NEHÉZ JÁTÉK Kis zseniknek és felnőtteknek
A D. pontban leírtak szerint teljesítsd a következőket:
A 96 PENTÁBÓL álló GRAND SLAM-et (7. oldal)
A 84 PENTÁBÓL álló SUPER SLAM-et (8. oldal)
A 160 PENTÁBÓL álló THE CHALLENGE-et (9. oldal)
Ha mindezekkel végeztél, akkor találtál 500 PENTÁT a lehetséges 36057 kombinációból.
TOVÁBBI JÁTÉKLEHETŐSÉGEK
Rakd ki a 1113. oldalon látható alakzatokat.
Találj ki további formákat, geometriai alakzatokat, állatokat stb.
A KATAMINO építőjátékként is használható.
Építsd meg a 10. oldalon látható 3 dimenziós alakzatokat, majd találj ki újakat.
Egyedül vagy ellenféllel játszva próbálj minél több pentaminót egymás tetejére helyezni anélkül, hogy az építmény összeomlana.
JÁTÉKSZABÁLY A KÉTSZEMÉLYES JÁTÉKHOZ
GYORS JÁTÉK
Az 1-es és 12-es pentaminót tegyük félre, ezek nem játszanak.
Az egyik játékosé lesz az egyik kis barna hasáb, a barna kocka és 2 piros kocka, a másik játékosé a másik kis barna hasáb és 3 piros kocka.
A játékosok a 10 pentaminóból felváltva választanak maguknak egyet-egyet, amíg mindkettejüknek 5 pentaminója nem lesz.
A határoló hasábot tegyük a 6-os és 7-es mezők közé, két egyenlő részre osztva ezzel a játéktáblát.
A játékosok egyszerre nekilátnak, hogy a tábla feléjük eső oldalát kitöltsék a saját építőelemeikkel. Akinek ez először sikerül, az a győztes.

STRATÉGIAI JÁTÉK
Ehhez a játékhoz a 12 pentaminóra és a négyzetrácsos táblára lesz szükségünk (amely a szabálykönyv hátlapján található).
A pentaminókat az asztalra tesszük. Kisorsoljuk a kezdőjátékost, aki ezekből bármelyiket lehelyezheti, majd az ellenfele választ egyet, leteszi, és így tovább. A játék győztese az a játékos, aki utoljára tudott pentaminót a táblára tenni.

JÁTÉKVARIÁNS
A játékosok előre kiválaszthatják saját, 6 pentaminóból álló szettjüket még a játék megkezdése előtt. Vagy egyesével, felváltva kiválasztják a maguk 6-6 darabját, vagy az egyik játékos lesz a páratlan, ellenfele pedig a páros számozású elemekkel (ehhez lásd az elemszámozást a szabályfüzetben). A játék egyéb szabályai nem változnak.

Kiemelten fejlesztett készségek:
? logika ? kombináció ? taktika

A klasszikus verzió ismertető videója:

Játékfarm.hu - Élmény - Játék - Tanulás

Játékleírás /csatolt dokumentumok

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Izgalmas játékok amelyeket sokan választottak