Oldalunkon is haszálunk cookie-kat a szolgáltatásaink biztosításához. Info.
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Blog

Aktuális hírek, érdekességek gyerekekről, gyermeknevelésről, képességfejlesztésről, melyekről egy tudatos szülőnek érdemes olvasni.
Ágnes Lipóczi
Vekerdy Tamás állítja, az lesz jó szülő, aki saját magával is törődik gyereknevelés közben és nem boldog, hanem derűs, nyugodt és biztonságos gyermekkort teremt egy őszinte és szeretetteli családban. Ő már csak tudja, négy gyereket nevelt fel.

Manapság rengeteg helyen találkozhatunk különböző hintákkal, gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy egy gyermek úgy nőjön fel, hogy ne kerüljön kapcsolatba ezzel a közkedvelt játékkal. Gyermekeink hintázhatnak parkokban, játszótereken, bölcsődében, óvodában, a kertben sőt még akár a lakásban is egy kis állványra, vagy egy ajtófélfára függesztett hintaülőkében.

Lipócziné Ági

Ismerd meg a Kinetic Sand gyártójának a Wabafunnak a legújabb bámulatba ejtő termékét a Mad Mattr-t. Mad Mattr - bámulatba ejtő eddig még nem ismert, nem érzékelt őrült tulajdonságok szeretnéd kipróbálni?

Lipócziné Ági

Ha feltesszük a kérdést, hogy ismered-e a Minecraft társasjátékot, az esetek 95%-ában a válasz: "igen", vagy "ó igen", esetleg "ajaj, hát persze". A gyerekek és a szülők egyformán ismerik. Azoknak akik esetleg még nem hallottak róla: a Minecraft egy számítógépes játék/társasjáték, amit ha valahol egyszer meglát a gyermekünk onnantól kezdve ő is rácuppan. A jó hír, hogy a Minecraft-nak van egy valós, asztali játékja, melynek neve Code Master.

A legnépszerűbb golyós játékok a játékfarmon.

golyós játékok fejlesztik a kreatív gondolkodást, koordinációs képességeket, szín-, irány-, és forma-érzékelést, szem-kéz koordinációt, finommotorikát, képzelet, szemfixációt.

Az előző cikkünkben a nagymozgások fejlődésének fontosságáról, a megkésett idegrendszeri fejlődés jeleiről, az egyensúlyérzék fontosságáról beszéltünk. Ez az alapja mindennek. A gyermek bármelyik életszakaszában vesszünk észre az apró fejlődésbeli különbségeket, jeleket, mindig ide kanyarodunk vissza. A nagymozgást követően elkezdődnek a mozgások finomodása, lefékezése.

Ez a cikk felhívja a figyelmet a korai mozgásfejlődés fontosságára, esetleges hiánya esetén pedig a következményeire. A mozgásfejlődés folyamatára illetve mire figyeljünk egyes életkori szakaszokban. Nagyon nehéz megállapítani, hogy gyermekünk a többi gyerekhez viszonyítva hol tart, a szubjektivitást szinte lehetetlen kizárni. Ezért érdemes minél több irányból tájékozódni, ha egy kicsit is azt gondoljuk, hogy lassabban fejlődik életkorához viszonyítva. Minél korábban kap fejlesztést annál nagyobb hatékonysággal küszöböljük ki annak következményeit.
Ki ne hallott volna már az intelligens gyurmákról. Hogy mi is ez, azt talán már mindenki tudja: nyúlik, mint a rágó, pattan, mint a labda, törik, mint a porcelán. Igen ám, de ezen túl valamelyik csillámló, színváltó, színjátszó, fémes, világító és mágneses intelligens gyurma. Lássuk melyek a legnépszerűbbek a Játékfarmon.

Társasjátékozni nem csak a legkisebb gyerekek szeretnek, hiszen az óriási választéknak köszönhetően már minden korosztály megtalálja a számára izgalmas játékot. Kisgyerekek, tinédzserek és felnőttek számára is igen sokféle társasjáték létezik, melyekből játék webáruházunkban is széles választékból válogathat.

Sophie zsiráfot Monsieur Rampeau alkotta meg 1961-ben, Franciaországban, Párizsban. Ő egy kis gumizsiráf, 100%-ban természetes alapanyagokból, latex gumiból, ételfestékkel színezve. Nem csak az anyaga, hanem a mérete miatt is ideális babarágóka.

A legtöbb kisgyerek élvezettel figyeli a természetet, az őt körülvevő környezetet. Számukra még minden új, ezért érdekli őket, mindent szeretnének megismerni a legapróbb részletekig. Mi szülők ilyenkor tudjuk megalapozni azt is, hogy később a természetre odafigyelve éljen, óvja, védje azt lehetőségei szerint.

Általában a tavasz és a nyár a gyerekek kedvenc évszaka, ilyenkor a lehető legtöbb időt szeretnék a szabadban tölteni. És milyen igazuk van, hiszen ott kimozoghatják magukat, számtalan barátra tehetnek szert és felfedezhetik a világot!

Sajnos manapság kevesebbet játszanak a gyerekek, mint akár egy évtizeddel ezelőtt. Pedig a társas-, szerep-, és kártyajátékok - amellett, hogy nagy élvezetet jelentenek - a szociális készségeket, a logikát is fejlesztik, javítják a kezek finom mozgását, és ezzel közvetve elősegítik az írás, olvasás, számolás elsajátítását. 

Korunk egyik legnagyobb, világméretű feladata a környezetvédelem és az újrahasznosítás terjesztése és mind szélesebb körben való alkalmazása. Már régóta felismertük a tényt, hogy a globális felmelegedés mennyire káros hatással van Földünkre, azonban sajnos csak mostanában történtek komolyabb lépések a visszaszorítására, vagyis inkább csak a folyamat lassítására.

 

Végig gondoltátok már valaha, hogy milyen 8 órát tőletek távol, máshol, más szabályok között tölteni gyermeketeknek? 
„A mese tanulsága erőt ad a gyereknek ahhoz, hogy a világ pozitív tendenciáival azonosuljon, nem beszélve arról, hogy a gyerek azt tudja meg, hogy a végén ő fog győzni, a legkisebb királyfi, akire senki sem gondolt.” 
Kellemes időtöltés az egész családnak és a szórakozás mellett fejlődik is csemeténk!

Az óvodakezdés nem könnyű feladat a kicsinek – és talán még nehezebb az anyukának. Főleg így van ez akkor, ha sír a gyerek az elváláskor. Hogyan könnyíthetjük meg számára az óvodakezdést, hogyan érhetjük el, hogy örömmel induljon oviba?

Az iskolák abszurd elvárásokat támasztanak a gyerekekkel szemben.
- Egyre többen menekülnek az állami iskolarendszerből.
- Ha a kormány nem hajlandó költeni a hátrányos helyzetű térségek iskoláira, az ott élő gyerekek leszakadása katasztrófához vezet.
- Vekerdy Tamás gyermekpszichológus jó tanácsai az új tanévre.

A családok több mint fele 20.000 forint alatt költ nyári táborozásra, 37,1 százalékuk viszont nem választ nyári tábort gyermekének. A szülők 14,5 százaléka iskolai napközis táborban gondoskodik az elhelyezésről, 34,5% sport, tánc vagy kaland tábort választ, 17,7% pedig alkotó, kézműves, kreatív, vagy dráma tevékenységekkel foglalkozó táborban fejleszti gyermekét, közel 8% pedig nyelvi táborban - derül ki a Formatex több, mint 1000 fő bevonásával végzett kutatásából.

Az alábbi cikket Suzita Cochran írta.

Amikor a gyerekeim iskoláskor előttiek voltak, mindig odaadtam nekik a nyaralások és a 

születésnapok előtt a legújabb játék katalógust, hogy kiválasszák azt,ami tetszik nekik.

Dr. Vekerdy Tamás válaszol egy szülői kérdésre:

Unokám négyéves, értelmes, érdeklődő, erős akaratú (nem hisztis), kedves kislány. Óvodás, aki utál óvodába járni! Mindennap sírással megy be, ami az óvónők elmondása szerint elég sokáig tart.
Ágnes Lipóczi

Novák Attila gyógytornász arról beszélt, hogy milyen a jó és milyen a rossz hátizsák, mire kell figyelnünk ha iskolatáskát veszünk a gyermeknek

Ágnes Lipóczi
Nyáron kalandozni jó, nyáron kalandozni kell. De mi történik, ha elvész a gyereked?  Persze ne történjen ilyen soha, de ha mégis, abban az esetben jól jönnek ezek az instrukciók. Ja....és ezeket mi is jegyezzük meg a gyerekkel együtt.

A legtöbb dolgozó szülőt először májusban fogja el a pánik: úristen, közeledik a nyári szünet. Amíg a gyerek óvodás, persze minden nyáron felháborodunk az egy hónapos intézménybezáráson. Ahol viszont már iskolás gyerek is van, ott többnyire inkább visszasírjuk a négy hetes oviszünetet. Onnantól kezdve nincs mit tenni, 10-11 egybefüggő héten át meg kell oldani a gyerekfelügyeletet, mert a szülők szabadsága, bárhogy csűrjük-csavarjuk, sehogy sem akar alkalmazkodni az iskolai szünet hosszához.

„Kisfiunk most 21 hónapos, és úgy tűnt, sikerült »megtanítani« arra, hogy ne tépkedje a virágokat, ne nyúzza a kutyát, és ha lát egy másik gyereket, azzal normálisan viselkedjen. De az utóbbi pár hétben radikálisan megváltozott a gyerekekkel szemben.”
Talán nem vagyok egyedül, amikor azt mondom, hétről hétre kíváncsisággal olvasom Vekerdy Tamás rovatát lapunk hasábjain.
Mostanában már a méhen belül is fejlesztjük a gyerekünket, kütyüket aggatunk a hasunkra, később elhalmozzuk fejlesztőjátékkal, és erőn felül cipeljük különórákra. Sokszor szinte semmi eredménnyel, amit persze újabb terheléssel orvoslunk - ezzel csitítva kételyeinket, szorongásainkat, hiszen a legjobbat - jó képzettséget, jó munkát, jó életet akarunk már a két hónaposnak is. A jövőbe nézünk, mint az egykor köztereinket díszítő súlyos szobrok, ahelyett, hogy a jelen igényeire figyelnénk. A kisgyerekkori fejlesztésről beszélgettünk Vekerdy Tamás pszichológussal.
Ágnes Lipóczi
A tanárok le akarják adni az anyagot – de a gyerekek nem akarják felvenni többé. Szorongó gyerekekből, szorongó felnőttek lesznek. A kreativitás oldaná a feszültséget… a tudás helyett az érzelmi biztonság adja meg a biztos alapokat gyermekeinknek – foglalhatjuk össze Vekerdy Tamás örökérvényű gondolatait.
Ágnes Lipóczi

A pannonhalmi felújított majorsági épületben ritkán tapasztalható tömeg gyűlt össze. Pedig nem celeb, nem tévésztár, hanem pszichológus, író volt a vendég.

Kicsi baba kortól fogva tehetsz a gyerkőc IQ-jának fejlesztéséért.

A szülők egy csoportja alig van túl az iskolakezdésen, másik csoportja már azon gondolkodik, hogy gyermeke, aki év közben tölti be 6. életévét, jövőre menjen vagy ne menjen iskolába? Nehéz a döntés, sok a kérdés, és még több a különböző szemléletű válasz.

Ahhoz, hogy a gyermek pszichésen is megfelelően fejlődjön, a központi idegrendszer optimális fejlődésére és bizonyos környezeti feltételekre is szükség van. Ha az idegrendszer működésében hiba keletkezik, vagy a környezet nem megfelelő, a pszichés fejlődésben is zavar támadhat.
 
A tanulási zavar egyik típusában a diáknak nem okoz problémát az írás vagy az olvasás, annál komolyabb dilemmái adódnak, amikor matematikai példák értelmezésére, megoldására kerül sor.
 
Minden lehet játék, és természetes is, hogy egy gyermek számára az is játék, amit mi felnőttek cseppet sem tekintünk annak. A játék az első készségfejlesztési lehetőség, és már az anyaméhben megfigyelhető. Vegyük csak el a játék lehetőségét a gyerektől, és elvesszük az alkalmazkodás képességét, és ezzel együtt - kicsit sarkítva - csökken a gyermek életben maradásának, fejlődésének esélye.

Az iskolás gyerekek több mint felének vannak problémái az írással és olvasással

Két olyan "tanulójátékról" lesz most szó, amelyeket az óvodás korosztálynak ajánlanak a megfigyelőképesség, logika és egyéb, az iskolakezdéshez szükséges készségek fejlesztésére. Arról nincs információm, hogy az eszközök mennyire hatékonyak akár egymáshoz, akár más módszerekhez képest, kizárólag felhasználói oldalról hasonlítom őket össze. Speciális a nézőpontom azért is, mert nálunk a játékok elsődleges tesztelője és használjója egy Down-szindrómás óvodás. A LÜK és a LOGICO is kínál eszközt és feladatokat nagyobb gyerekeknek is, a továbbiakban azonban a két rövidített elnevezés alatt a gyártóknak az óvodások számára készített játékait értem: a LÜK bambino 3-6 éveseknek készült (a "bemelegítő" füzet 2-3 éveseknek szól, a többi 3-5, 4-6 éveseknek, ill. kormegjelölés nélkül), a LOGICO Primo feladatlapjait 3, 4 ill. 5 éves kortól ajánlják.