Termékek Menü
0
+36309753755
Társasjátékok Papayoo Katt rá a felnagyításhoz
Ajánlott korosztály 7 éves kortól
Játékidő Közepes (30-60 perc)
Játékosok száma Parti (2-8 fő)

Papayoo

Ár:
2.690 Ft (2.118 Ft + ÁFA)
Cikkszám: 58107
Gyártó: Gigamic
Szerezhető hűségpontok: 27
Elérhetőség: Rendelhető
Várható szállítás: 2017. július 04.
Átlagos értékelés:

Információk Játékfarm szállítási információk

A Papayoo egy kicsit olyan, mint a Pikk dáma (avagy Fekete macska), mégis egészen más! Nincs bubi, dáma vagy király, csupán egy szokatlan dobókocka és egy ötödik szín a payoo. A cél az, hogy a lehető legkevesebb pontot gyűjtsük össze, vagyis hagyjuk másoknál a payoo kártyákat és a Papayoot! Utóbbi egy 7-es értékű lap hogy melyik színből, azt a dobókocka határozza meg. Legyél Te a Papayoo nyertese!

Kicker 3-as(termék oldal)

Leírás

Információk Játékfarm szállítási információk

 A doboz tartalma
1 nyolcoldalas dobókocka, 40 darab 1-től 10-ig számozott pikk, kőr, káró és treff kártya, valamint 20 darab 1-től 20-ig számozott Payoo kártya.

A lapok értéke
A Payook értéke megegyezik a rajtuk szereplő szám értékével (1-20 pont). A négy „hagyományos” 7-es közül az egyik (a pikk, a kőr, a treff vagy a káró) lesz a Papayoo, amely 40 pontot ér. A Papayoo minden játszmában más, mivel minden forduló elején, a nyolcoldalú dobókocka segítségével határozzuk meg. A többi kártyának nincs értéke.

A játék célja
A lehető legkevesebb pontot összegyűjteni.

Az osztás
Minden körben más oszt. A lapokat az alábbi táblázatban látható módon kell kiosztani (3 játékos esetén például mindenki hatszor 3 kártyát, majd egyszer 2 kártyát kap, mígnem végül mindenkinél 20 lap lesz). 7 vagy 8 játékos esetén a pikk, a kőr, a káró és a treff 1-est ki kell venni a játékból.

A játékosok száma A játék kezdete előtt eltávolítandó lapok A lapok száma játékosonként (osztás) Továbbadandó lapok száma (lásd lent)
3 nincs 20 (6x3 + 1x2) 5
4 nincs 15 (5x3) 5
5 nincs 12 (4x3) 4
6 nincs 10 (3x3 + 1x1) 3
7 a pikk, a kőr, a káró és a treff 1-es 8 (2x3 + 1x2) 3
8 7 (2x3 + 1x1) 3

Továbbadás
Miután mindenki elrendezte a lapjait, a továbbadással folytatódik a játék. A játékosok a kezükben lévő lapok közül kiválasztanak a fenti táblázatban meghatározott számú lapot, és lefordítva a bal oldali szomszédjuk elé helyezik. Fontos, hogy a jobb oldali szomszédunktól érkező lapokat csak akkor szabad megnézni, ha már megfelelő számú lapot továbbítottunk a bal oldali szomszédunknak.

A Papayoo kiválasztása
A továbbadás után az osztó a dobókocka segítségével meghatározza a Papayoo színét. Ha például a dobókocka pikket mutat, akkor a pikk 7-es lesz a Papayoo, és ez ér az adott körben 40 pontot.

Egy játszma menete
Az osztó kezdi a játékot azzal, hogy felfordítva az asztal közepére helyez egy lapot. Ezután a játékosok az óramutató járásával megegyező irányban letesznek 1-1 lapot az első játékos által megadott színből (nem kötelező azonban magasabb értékű lapot tenni). A Payook egy ötödik, a pikkel, a kőrrel, a treffel és a káróval egyenrangú színt alkotnak. Ha egy játékosnak nincs a kezében megfelelő színű kártya, akkor bármilyen más lapot letehet. Az ütést az viszi, aki a hívott színben a legmagasabb kártyát tette le. A következő ütést az kezdi, aki az előzőt vitte. Ha senkinek nem volt megfelelő színű lapja, akkor a kezdőjátékos viszi az ütést (vagyis újra az kezd, aki az előbb).

A játszma vége
Az utolsó ütés után a játékosok összeszámolják a pontjaikat. A Payook értéke megegyezik a rajtuk szereplő számmal. A Papayoo 40 pontot ér, a többi lapért pedig nem jár pont. Egy játszma során összesen 250 pontot lehet szerezni. A szerzett pontokat hozzáadjuk az előző osztások során elért pontokhoz.

A játék vége
A játék megkezdése előtt a játékosok megállapodnak abban, hogy hány játszmát szeretnének játszani (4 játszma körülbelül 30 percig tart). Az a játékos nyer, akinek az utolsó játszma végén a legkevesebb pontja van.

Tippek
A továbbadáskor figyelembe kell venni, hogy ha az összes lapunkat továbbadjuk egy színből mondván, hogy utána könnyebben megszabadulhatunk majd a magas lapoktól , előfordulhat, hogy a szomszédunktól kapott esetleg meglehetősen magas (7-es és/vagy 9-es és/vagy 10-es) értékű lapok „egyedül maradnak” a kezünkben. Sokszor nagy a kísértés, hogy a kijátszott lapoknál alacsonyabbat tegyünk, hogy biztosan ne mi vigyük az ütést. De figyelem: tudni kell az első körök során amikor még kicsi a tét „beszedni néhány pontot”, hogy ezzel megszabaduljuk a magas lapoktól, és így a játék végére maradjanak az alacsonyabb kártyák. Ez különösen előnyös taktika az utolsó játékos esetében, aki pontosan látja az ütés értékét.

Kiemelten fejlesztett készségek:
? logika ? kombináció ? taktika

Játékfarm.hu - Élmény - Játék - Tanulás

Játékleírás /csatolt dokumentumok

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Izgalmas játékok amelyeket sokan választottak