Oldalunkon is haszálunk cookie-kat a szolgáltatásaink biztosításához. Info.
Termékek Menü

Játékbemutató - Tokió királya

Gondoltál már arra, hogy hatalmas mutáns szörny vagy és épp darabokra zúzod Tokió városát… Nem?! Tényleg? Érdekes … És arra, hogy a kockapóker szórakoztató is lehet? Erre sem … akkor gyorsan olvass tovább!

A Tokió királya játékban lehetsz marslakó, King-Kong (persze álnéven) vagy egy gigantikus robotsárkány. Az egyetlen feladatod Tokió porig rombolása után a törmelék feletti győzelemi ünneplés.

 

 

De hogyan érheted el ezt a nem túl nemes célt? Összegyűjtesz 20 győzelmipontot  vagy ami ennél is sokkal izgalmasabb csak a te szörnyed marad életben, a többiek pedig a felhőkarcolók romjai alatt, alulról szagolják az ibolyát.

 

A körödben dobsz a 6 fekete kockával és hasznosítod amit dobtál, a szerencsétlenebb dobások esetén  2x újra dobhatod akár az összes kockát, viszont ha elsőre rád kacsintott Fortuna erre nem is lesz szükség.
 

Ha 3 egyforma számot dobsz annyi pontot kapsz amelyik számot dobtad. Például dobás esetén 3 pont üti a markod. Minden további egyező szám után plusz egy pontot kapsz pl:  dobásnál 2+1+1  azaz 4 pont kerül rá a szörnytábládra.

Minden szörny 10 életerőponttal  kezdi a játékot, ha ez 0-ra csökken, akkor sajna nélküle folytatódik a csetepaté. Ahhoz, hogy ez megtörténjen karmokat  kell dobnod, ahány karom annyi életerőpontot veszítenek azok a szörnyek akik nem ott vannak ahol te. Szóval ha Tokióban vagy azok kapják a pofont akik kint rekedtek, de akik kint vannak egymást nem bántják csak azt aki/akik Tokióban garázdálkodnak.

Ha szívet  dobsz  gyógyulsz egy életerőpontot. Ezt Tokióban sajnos nem teheted meg.
 

De akkor miért akarnék Tokióba menni, ha ott bántanak és még nem is gyógyulhatok? A válasz nagyon egyszerű pontokért. Amikor karmot dobsz és valakit megfutamodásra bírsz, belépsz Tokióba 1 pont kerül a tábládra, de ha kibírod a következő köröd kezdetéig újabb 2 ponttal kerülsz közelebb a győzelemhez.

A kocka utolsó oldalán egy villám  van (ez a személyes kedvencem), ezzel energiakockákhoz jutunk. Ezekkel az energia csomagokkal vehetjük meg a kártyákat. Amelyek különleges képességekhez juttatnak például : „extra fej”-jel = több kockával dobhatsz, "mérgező" lesz a támadásod, vagy „növényevő” lesz a szörnyed és azért kap pontokat, ha senkit sem sebez meg a körében. Néhány kártyán csak egyszerű pontokat találsz, ilyen „dobd el kártya” a „sarki vegyesbolt”, vagy a „tank” amit szintén elhajíthat a szörnyed, de ezért néhány életerőponttal is fizetsz, mégsem lehet csakúgy büntetlenül tankokkal dobálózni. 

A játéknak nagyon jó a humora és a Iello kiadónál megszökött módon gyönyörű a kivitelezése. 8 éves kortól ajánlja magát a játék, de a rendszer olyan könnyen tanulható, hogy ha egy ügyesebb elsősnek felolvassátok a kártyákat simán tudja élvezni ő is a csetepatét. A játékidő maximum félóra, talán kevesebb, ha karmolósra veszitek a figurát. Ha csak egy modern társas kerül a lakásba ez legyen az, nem találkoztam még olyannal, akinek ne tetszett volna.

 

 

Jó játékot!

 

  a kartongyík

Tartalomhoz tartozó címkék: blog társasjáték kartongyík