Játékfarm játék webáruház

Kérdése van? +36212010080

Kategóriák
Játékfarm játék webáruház

Kérdése van? +36212010080

  • Kategóriák
    • Újdonságok
    • Akciók
    • TOP társasjátékok
    • Társasjátékok
    • Fejlesztő játékok
    • Korosztály szerint
    • Kreatív játékok
    • Babasarok
    • Logikai játékok
    • Gyerekszoba
    • Építő játékok
    • Lányoknak
    • Fiúknak
    • Állatos játékok
    • Kerti, szabadtéri játékok
    • Gyurmák
    • Játékudvar
    • Legjobb játékok
    • Iskola és írószerek
    • Játékkereső
    • Munkaruha
    • Learning Resources
  • Fa játékok
  • LEGNÉPSZERŰBB TÁRSASJÁTÉKOK
  • LEGNÉPSZERŰBB GYEREKJÁTÉKOK
  • Szállítás, fizetés
  • Információk
  • Vélemények
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

A gyerek szeretetet akar - Interjú Vekerdy Tamással

Mostanában már a méhen belül is fejlesztjük a gyerekünket, kütyüket aggatunk a hasunkra, később elhalmozzuk fejlesztőjátékkal, és erőn felül cipeljük különórákra. Sokszor szinte semmi eredménnyel, amit persze újabb terheléssel orvoslunk - ezzel csitítva kételyeinket, szorongásainkat, hiszen a legjobbat - jó képzettséget, jó munkát, jó életet akarunk már a két hónaposnak is. A jövőbe nézünk, mint az egykor köztereinket díszítő súlyos szobrok, ahelyett, hogy a jelen igényeire figyelnénk. A kisgyerekkori fejlesztésről beszélgettünk Vekerdy Tamás pszichológussal.
2015.05.13 17:00

„A sikeres topmenedzser szabadon játszott gyerekkorában.”, tartja a mondás, de ha nem tudunk angolul, gyengék a szövegértési képességeink, és nem tudunk hatékonyan információt keresni a neten, akkor nehezen tudjuk a szabadságunkat kibontakoztatni.
Nem abból lesz épkézláb, tevékeny, kreatív, felnőtt, akit már magzati kortól erre a felnőtt létre treníroztak, hanem abból, aki lehetett teljes értékű magzat, újszülött, csecsemő, kisgyerek – aki játszik, mesét hallgat és spontánul utánoz. Majd kisiskolás, aki nagy mennyiségű, nem rendszerezett konkrétum begyűjtésére képes. Ne kelljen neki sietnie semmivel, pláne nem az írás- és olvasástanulással. Előbb mozogjon le formákat a nagy térben, aztán ezeket vigye be, de még mindig nagyban a füzet kis terébe, és aztán jöjjön rá, hogy ez vagy az a hurok hasonlít a felnőttek írásához, és így saját mozgásból kiindulva tanuljon előbb írni, majd saját írásán olvasni, 4 év alatt, 6 év alatt, nem abbahagyva, lassan. Lehessen aztán lusta, álmodozó, de kreatív kamasz, törvénykereső struktúra felfedező, majd örökké vitatkozó ifjú. Mindez arról szól, hogy minden életkornak megvan a maga jellegzetessége. Taníthatunk akár két idegen nyelvet is, de csak a 7-8-dik életévtől, és akkor is direkt módon, füzet, nyelvtan és lefordítás nélkül, spontán utánzásra építve, mint az anyanyelvet. E fenti esetekben, ha minden szakszerűen történik, és ráérős, bő időráfordítással, jók lesznek a szövegértési képességeink, fogunk tudni idegen nyelveket (ha jó volt a tanárunk), és természetesen a számítógép sincs elzárva otthon és az iskolában a gyerek elől, de tanulnia csak 13-14 éves korától kell.
  Képtalálat a következőre: „vekerdy tamás”
A fizetős fejlesztések csak fokozzák azt a társadalmi szakadékot, ami a (felső)középosztály gyerekei és a szegény rétegek között van. Ennek eklatáns képződménye az óvodába vitt, fizetős különóra. Persze jó a gyereknek, hogy nem kell elhurcolni egy harmadik helyre dzsúdózni vagy angolra, de kell-e neki tényleg négykor még az angol mondókázás? És milyen annak, aki nem tudja megfizetni, és marad a csoportszobában?
Senkinek nem kellene óvodában különóra! Szabad játék kell, ez a legfejlesztőbb tevékenység óvodás korban, valamint a mindennapos mese (nem nézett, hanem hallgatott mese! - aki mindennap hall mesét, másfél évvel előzheti meg iskolába lépés idejére azt, aki csak rendszertelenül vagy úgyse hallgatott), továbbá kell a jól utánozható tiszta beszéd, ének, nem tanítva, hanem spontánul utánozva. Kötelező foglalkozás sem kell. A kikapkodás különórára neurotizál. Mondhatnám: jó annak, akit nem tudnak, vagy nem akarnak vinni, miközben a hátrányos helyzetűekkel (akik esetleg a tévé előtt nőnek fel szegényen is) más a probléma, nevezetesen, hogy nem áll módjukban játszani, illetve mesét hallgatni...
 
A fizetős fejlesztők mindig találnak a gyereken fejleszteni valót. De hát senki sem tökéletes mindenben. Miért nem elégedettek a szülők a gyerekeikkel? Miért nem bízunk bennük?
Testileg és lelkileg rendben levő gyereknek nem fejlesztés kell, hanem a fejlődéshez szükséges jó körülmények és az érzelmi biztonság biztosítása. A többi üzlet, mely a szorongó szülők szorongására épít.
 
A kicsik erős vizuális memóriáját kiaknázva bizonyos módszerekkel már kétéveseket is meg lehet tanítani szóképes olvasásra. Miért jó két-háromévesen olvasni, avagy miért is lenne ezzel baj?
A kisgyerek idegrendszere nagyon plasztikus, sok mindent tud felvenni, de helytelen megterhelni. Ha magától olvas 2-3 évesen, mert a nővérei sokat játszottak vele iskolást, nem probléma, de ha fejlesztjük, hiba. Az óvodás ne járjon dzsúdózni vagy angolra. Játsszon, hallgasson mesét, énekeljen, utánozzon, mozogjon. A különóra neurotizál.
 
Körül vesszük a gyereket a játékot irányító tárgyakkal, melyeket mind azzal hirdetnek, hogy attól intelligensebb lesz. Persze, hogy a gyerek minden ajándéknak örül. Mi a jó ebből?
Már Goethe megmondta, hogy a legjobb játékszer az, ami mindenből mindenné lehet – például a fahasáb, fekve hajó, mozdony, autó, felállítva torony, király stb. A többi jobb vagy rosszabb üzlet. A LEGO és a Montessori jobb, mert benne van, benne volt a „csináld magad” mozzanata.

 

A számítógép – mi, felnőttek is rengeteg időt töltünk előtte, munkaeszköz, olvasás, tájékozódás, szórakozás, olyan alapvető, mint mondjuk a mosógép. Miért ne használná a gyermek is, illetve hogyan lehet azt mondani, hogy apu/anyu ezen olvas, lazít, dolgozik egész nap, de neked fiam nem szabad, mert káros?

Ha én otthon számítógépen dolgozom, miért ne utánozna? Felmászik az ölembe, én elmentem az elmentendőt, ő meg hadd pötyögjön. Hamarosan jobban fog, mint én. Nagyszerű! De ezt időben limitálom, és számítógépes játékot lehetőleg nem engedek be – kamaszkorig. Akkor úgyis azt csinál, amit akar, de addigra már nem árt annyira a képernyő, amely egyébként mind a testi mozgást, mind a belső képkészítést blokkolja.

Sokszor említi, hogy keveset foglalkozunk az alapfokú oktatásban a humán tárgyakkal. Ugyanakkor a munkaerő-piacon túltermelés van humán végzettségűekből és hiány természettudományosokból. Miért fontosak a humán tárgyak, avagy mi a fontos belőlük akár egy mérnök számára is?
Amiben ma nagy a deficit, az az érzelmi nevelés, a művészeti nevelés, amelyik a belső ember, a belső biztonság kibontakozásához segít. Tájékozódás a természetben – science – ugyanúgy kell, mint tájékozódás a társadalomban. Egyiket se kellene az iskolában, felnőttes értelemben, szakosként tanítani és tanulni. A biológiai tantárgynak nem szabadnak arra törekednie, hogy kis biológusokat képezzen. Ahogy a magyar irodalomnak sem filológusokat kellene képeznie. Mindkettő élménytkellene, hogy adjon. Az egyik a külső természeti világról (mely bennünk is tevékeny), a másik belső világunkról, amelyik kifelé a társas kapcsolatokban manifesztálódik.
 
A gyerekek élvezik a fejlesztőzést, akár táncház, akár olvasástanítás. Akkor meg mi a baj vele?
A zene, tánc hihetetlenül hat a gyerekre, már a magzati kortól. Ez jó. A gyerek a fejlesztőzésben azt élvezi, hogy valaki, többnyire egy neki fontos felnőtt intenzíven foglalkozik vele, csak rá figyel. A gyermek személyiségét 18 éves koráig jogilag, kb. 14 éves koráig valóságosan is, többé- kevésbé a szülő hordozza. Ő dönt. Jó, ha ebben magára tud hallgatni, és az intuícióit tudja követni. Jó, ha úton jár – lélektől lélekig. A gyerekeknek elementárisan szükségük van a mesére, de ha egy apa utálja a sok hülye mesét, viszont elementárisan érdeklik az autók, akkor hamarosan büszkélkedhet majd azzal, hogy az én fiam utálja a meséket, ő az autókat szereti, és mindent tud róluk. Mert a gyerek az apának, a szülőnek akar megfelelni, szeretetet akar, elfogadást akar, még saját szükségletei ellenében is.

Kérlek nyomj egy LIKE-ot az oldalunkra: 

Köszönöm: Lipócziné Ági

www.jatekfarm.hu

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim

 

Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Reflexshop Kft.

 

  • +36212010080
  • rendeles@jatekfarm.hu

Partnereink:

okostojasjatek.hu

tarsasjatekdiszkont.hu

tarsasjatekrendeles.hu

  • facebook

  • instagram

  • youtube

Webáruház készítés

Pino Toys -Lule Toys -Djeco játékok -TOP 100 DJECO JÁTÉK -Top társasjátékok -Ajándékutalvány -Társasjátékok -Fejlesztő játékok -Korosztály szerint -Kreatív játékok -Babasarok -Logikai játékok -Gyerekszoba -Építő játékok -Lányoknak -Fiúknak -Állatos játékok -Gyurmák -Finommotorika fejlesztése -Diszlexia -Környezetünk megismerése -Téri tájékozódás -Szerepjáték -Fejtörős játékok -Színezős játékok -Virágos játékok -Dixit társasjáték -Kirakós játékok -Ördöglakat -Smart Games játékok -Persely -Játszósátor -Álomőrzők - Ablak matrica -Stratégiai társasjátékok -Egyszemélyes logikai, fejtörő társasjátékok -Kártyajátékok -Bibliai társasjátékok -Társasjáték gyerekeknek -Szabaduló szoba kooperatív társasjáték -Top 50 társasjáték -Kvíz társasjátékok -Figyelem, gyorsaság fejlesztőjátékok -Utazó játékok -Felnőtt, erotikus társasjátékok -Klasszikus, családi társasjátékok -Ügyességi társasjátékok -Mesehősök társasjáték -Parti társasjátékok -Legjobb társasjátékok -Díjnyertes társasjátékok -Kockajátékok -Pszichológiai társasok -Kommunikációs, beszélgetős társasjátékok -Puzzle -Kooperatív társasjátékok -Társasjáték Óvodásoknak -Divattervezős játékok -Boltos játékok -Főzős játékok -Ékszerkészítő szettek -Csajos játékok -Varrós játékok -Babaház -Konyhai játékok -Kozmetikai játékok -Öltöztetős játékok -Gyöngyös játékok -Homokkép készítő -Origami -Tetoválós játékok -Nyomda gyerekeknek -Arcfesték gyerekeknek -Színező készlet -Mozaik készítő -Különleges színezők -Színes ceruzák, akvarell ceruzák, filcek -Vizuális, Kreatív -Művész készlet Gyerekeknek -Pötyi játék -Játékok újszülött kortól -Játékok 1 éveseknek -Játékok 1,5 éveseknek -Játékok 2 éveseknek -Játékok 3 éveseknek -Játékok 4 éveseknek -Játékok 5 éveseknek -Játékok 6 éveseknek -Játékok 7 éveseknek -Játékok 8 éveseknek -Játékok 9 éveseknek -Játékok 10 év felett -Játékok 11 éveseknek -Játékok 12 éves kortól -Játékok 14 éves kortól -Társasjátékok 18 éves kortól -

Árukereső.hu Árukereső.hu
argep.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
  • Újdonságok
  • Akciók
  • TOP társasjátékok
  • Társasjátékok
  • Fejlesztő játékok
  • Korosztály szerint
  • Kreatív játékok
  • Babasarok
  • Logikai játékok
  • Gyerekszoba
  • Építő játékok
  • Lányoknak
  • Fiúknak
  • Állatos játékok
  • Kerti, szabadtéri játékok
  • Gyurmák
  • Játékudvar
  • Legjobb játékok
  • Iskola és írószerek
  • Játékkereső
  • Munkaruha
  • Learning Resources
  • Fa játékok
  • LEGNÉPSZERŰBB TÁRSASJÁTÉKOK
  • LEGNÉPSZERŰBB GYEREKJÁTÉKOK
  • Szállítás, fizetés
  • Információk
  • Vélemények
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Adatkezelési beállítások
A sütik igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni. Adatkezelési tájékoztatóban, megtalálod hogyan vigyázunk adataidra!
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.